Pierwsze kroki w Fortum
Podpisujesz umowę z Fortum
Możesz podpisać umowę z naszym przedstawicielem handlowym osobiście lub przez Internet.
Sprawdzamy poprawność dokumentów
Nasz przedstawiciel handlowy zabiera oba egzemplarze podpisanej przez Ciebie umowy i przesyła je do naszej siedziby.
Sprawdzamy, czy dokumenty są kompletne i poprawnie wypełnione.
Odsyłamy Ci umowę
Jeśli podpisałeś umowę osobiście, przesyłamy do Ciebie podpisane dokumenty pocztą.
Jeśli online - dostaniesz potwierdzenie i kopię dokumentów na swój adres e-mail.
Zaczynamy proces zmiany sprzedawcy
Wypowiadamy umowę u Twojego dotychczasowego sprzedawcy.
Zgłaszamy umowę u Twojego operatora systemu dystrybucyjnego przez odpowiednią platformę wymiany informacji.
Przywitanie
Zadzwonimy do Ciebie, aby przywitać Cię w gronie klientów Fortum. Przekażemy najważniejsze informacje i odpowiemy na Twoje pytanie.
eBOK i aplikacja Moje Fortum
Pamiętaj zarejestrować się w portalu eBOK i naszej aplikacji Moje Fortum. Dzięki temu będziesz miał wszystkie Twoje faktury zawsze pod ręką.
Pierwsza faktura
Pierwsza faktura jest potwierdzeniem prawidłowego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedaży.
Przejdź na efakturę
Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.
Moje Fortum
Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną.
Poznaj eBOK
Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu
Jak czytać faktury?
Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.
Jak podpisać umowę przez Internet?
Zobacz, jakie to proste!
W ciągu dnia roboczego, skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy Ci najkorzystniejszą ofertę.
Prześlemy Ci komplet dokumentów na Twój adres e-mail przez platformę Autenti.
Po podpisaniu umowy, w kolejnej wiadomości e-mail, otrzymasz potwierdzenie i kopię dokumentów.
W ciągu dnia roboczego, skontaktujemy się z Tobą i przedstawimy Ci najkorzystniejszą ofertę.
Prześlemy Ci komplet dokumentów na Twój adres e-mail przez platformę Autenti.
Po podpisaniu umowy, w kolejnej wiadomości e-mail, otrzymasz potwierdzenie i kopię dokumentów.
Witamy w Fortum!
Najczęściej zadawane pytania
Kto realizuje proces zmiany sprzedawcy?
Dzięki temu, że podpisujesz pełnomocnictwo, to my przeprowadzamy cały proces w Twoim imieniu. Zajmiemy się wszelkimi formalnościami:
- wypowiemy umowę dotychczasowemu sprzedawcy
- zgłosimy zawarcie umowy sprzedaży Twojemu operatorowi systemu dystrybucyjnego
- zawrzemy nową umowę o świadczenie usług dystrybucji
Czy podczas zmiany sprzedawcy są przerwy w dostawie?
Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.
Czy zmieniając sprzedawcę muszę zmienić licznik?
Nie, nie ma takiej potrzeby.
Czy poinformujecie mnie o zmianie sprzedawcy?
Potwierdzeniem przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy będzie pierwsza faktura od Fortum.
Nie dostałem jeszcze umowy pocztą - co teraz?
Jeśli pilnie potrzebujesz swojej umowy, zadzwoń do nas na 122 100 000. Zanim poczta dostarczy oryginał, możemy wysłać skan na Twój adres e-mail.
Czym się różni umowa sprzedaży od kompleksowej?
W ramach umowy sprzedaży rozliczamy wyłączenie Twoje zużycie prądu/gazu oraz usługi dodatkowe (jeśli dobrałeś je w ramach swojej umowy), opłaty dystrybucyjne fakturuje operator. Oznacza to, że będziesz otrzymywał dwie faktury.
Umowa kompleksowa pozwala na fakturowanie części sprzedażowej i dystrybucyjnej na jednej fakturze, którą wystawia sprzedawca.
Kiedy wystawiacie fakturę?
Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemy dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę.
Czym jest Towarowa Giełda Energii?
Jest to miejsce, gdzie kupujemy dla Ciebie prąd i gaz bezpośrednio od producentów. Dobra, które są dostępne na giełdzie pochodzą z wielu źródeł. Jeśli zależy Ci na energii lub gazie ze źródeł odnawialnych to właśnie tam kupimy certyfikaty potwierdzające ich pochodzenie. Towarową Giełdę Energii znajdziesz pod adresem www.tge.pl. Tam sprawdzisz m.in. aktualne ceny prądu i gazu oraz praw majątkowych.
Gdzie znajdę swój numer klienta?
Numer klienta znajdziesz w ramce w górnej części pierwszej strony faktury i harmonogramu płatności.