Pierwsze kroki z Fortum
Podpisujemy z Tobą umowę
Poza standardową formą pisemną, możesz podpisać umowę w 100% elektronicznie. Dzięki temu oszczędzamy papier, ale przede wszystkim Twój czas. Wtedy nie musisz czekać na kuriera - tylko wszystkie dokumenty masz od razu w wiadomości e-mail.
Wypowiadamy umowę Twojemy sprzedawcy
Pamiętaj, jeśli masz podpisaną umowę lojalnościową - powiedz nam o tym przed podpisaniem umowy. Dzięki temu unikniesz dodatkowych kosztów, a my dostosujemy termin zmiany sprzedawcy do daty wygaśnięcia Twojej poprzedniej umowy.
Zgłaszamy zmianę sprzedawcy do operatora
Zgłaszamy nie wcześniej niż 90 dni i nie później niż 21 dni przed planowaną datą zmiany sprzedawcy. Dzieje się to wszystko na odpowiedniej Platformie Wymiany Informacji.
Witaj w Fortum
Jeśli wszystko przejdzie poprawnie, prześlemy Ci powitalną wiadomość SMS. Znajdziesz w niej swój numer klienta, który przyda Ci się do kontaktu z nami oraz logowania do portalu eBOK.
Podpisujemy z Tobą umowę
Poza standardową formą pisemną, możesz podpisać umowę w 100% elektronicznie. Dzięki temu oszczędzamy papier, ale przede wszystkim Twój czas. Wtedy nie musisz czekać na kuriera - tylko wszystkie dokumenty masz od razu w wiadomości e-mail.
Wypowiadamy umowę Twojemy sprzedawcy
Pamiętaj, jeśli masz podpisaną umowę lojalnościową - powiedz nam o tym przed podpisaniem umowy. Dzięki temu unikniesz dodatkowych kosztów, a my dostosujemy termin zmiany sprzedawcy do daty wygaśnięcia Twojej poprzedniej umowy.
Zgłaszamy zmianę sprzedawcy do operatora
Zgłaszamy nie wcześniej niż 90 dni i nie później niż 21 dni przed planowaną datą zmiany sprzedawcy. Dzieje się to wszystko na odpowiedniej Platformie Wymiany Informacji.
Witaj w Fortum
Jeśli wszystko przejdzie poprawnie, prześlemy Ci powitalną wiadomość SMS. Znajdziesz w niej swój numer klienta, który przyda Ci się do kontaktu z nami oraz logowania do portalu eBOK.
Przejdź na efakturę
Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.
Moje Fortum
Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną.
Poznaj eBOK
Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu
Jak czytać faktury?
Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.
Najczęściej zadawane pytania
Czy podpisuję z Fortum umowę kompleksową?
Tak, dzięki temu na jednej fakturze rozliczona będzie dystrybucja i sprzedaż prądu.
Czy podczas zmiany sprzedawcy są przerwy w dostawie?
Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.
Jak długo trwa proces zmiany sprzedawcy?
Cały proces trwa około 3 miesiące.
Od podpisania umowy przysługuje Ci prawo odstąpienia od niej w ciągu 14 dni. W tym czasie sprawdzamy zgodność dokumentów. Jeśli nie odstąpisz od umowy, rozpoczynamy proces zmiany sprzedawcy. Następnie wypowiadamy umowę Twojemu obecnemu sprzedawcy zgodnie z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
Powiedz nam jeśli masz podpisaną umowę lojalnościową z poprzednim sprzedawcą. Wtedy przesuniemy proces, tak abyś uniknął dodatkowych kosztów.
Co z fakturami od poprzedniego sprzedawcy?
Opłacasz faktury od poprzedniego sprzedawcy do dnia zmiany na Fortum.
Najprościej możesz to sprawdzić na fakturze. Zobacz za jaki okres jest wystawiona faktura od poprzedniego sprzedawcy. Operator ma około 5 dni na odczytanie końcowego stanu licznika. Na jego podstawie poprzedni sprzedawca wystawi Ci fakturę końcową, rozliczającą dotychczasową współpracę.
U byłego sprzedawcy opłacasz faktury szacunkowe lub rzeczywiste do dnia zmiany na Fortum.
Jeśli są to dokumenty finansowe za okres po przejściu do Fortum – nie opłacaj ich, tylko złóż reklamację do byłego sprzedawcy, który wystawi stosowną fakturę korygującą.
Kiedy zostanę rozliczony z poprzednim sprzedawcą?
Od dnia zmiany Twój poprzedni sprzedawca musi w przeciągu 5 dni spisać licznik i wysłać Ci do 40 dni fakturę rozliczającą kończącą współpracę. My również otrzymujemy ten stan licznika, aby od niego liczyć Twoje zużycie. Licznik dalej będzie spisywać ta sama firma, czyli operator.
Czy zmieniając sprzedawcę muszę zmienić licznik?
Nie, nie ma takiej potrzeby.
Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszamy do Bazy Wiedzy na temat Płatności i rozliczenia.
Czy poinformujecie mnie o zmianie sprzedawcy?
Tak, otrzymasz od nas SMS.
Kiedy wystawiacie fakturę?
Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemu dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę.
Nie możesz znaleźć swojego egzemplarza umowy?
Zgłoś nam że chcesz otrzymać kopię umowy przez formularz kontaktowy, a my prześlemy ją do Ciebie na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.
Gdzie znajdę swój numer klienta?
Numer klienta znajdziesz w ramce w górnej części pierwszej strony faktury i harmonogramu płatności.