Pierwsze kroki z Fortum

Przejdź na efakturę

Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.

Dowiedz się więcej

Moje Fortum

Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną. 

Sprawdź

Poznaj eBOK

Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu 

Sprawdź

Jak czytać faktury?

Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.

Dowiedz się więcej

Najczęściej zadawane pytania

Czy podpisuję z Fortum umowę kompleksową?
Chevron down

Tak, dzięki temu na jednej fakturze rozliczona będzie dystrybucja i sprzedaż prądu.

Czy podczas zmiany sprzedawcy są przerwy w dostawie?
Chevron down

Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.

Jak długo trwa proces zmiany sprzedawcy?
Chevron down

Cały proces trwa około 3 miesiące.

Od podpisania umowy przysługuje Ci prawo odstąpienia od niej w ciągu 14 dni. W tym czasie sprawdzamy zgodność dokumentów. Jeśli nie odstąpisz od umowy, rozpoczynamy proces zmiany sprzedawcy. Następnie wypowiadamy umowę Twojemu obecnemu sprzedawcy zgodnie z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.

Powiedz nam jeśli masz podpisaną umowę lojalnościową z poprzednim sprzedawcą. Wtedy przesuniemy proces, tak abyś uniknął dodatkowych kosztów.

Co z fakturami od poprzedniego sprzedawcy?
Chevron down

Opłacasz faktury od poprzedniego sprzedawcy do dnia zmiany na Fortum.

Najprościej możesz to sprawdzić na fakturze. Zobacz za jaki okres jest wystawiona faktura od poprzedniego sprzedawcy. Operator ma około 5 dni na odczytanie końcowego stanu licznika. Na jego podstawie poprzedni sprzedawca wystawi Ci fakturę końcową, rozliczającą dotychczasową współpracę.

U byłego sprzedawcy opłacasz faktury szacunkowe lub rzeczywiste do dnia zmiany na Fortum.

Jeśli są to dokumenty finansowe za okres po przejściu do Fortum – nie opłacaj ich, tylko złóż reklamację do byłego sprzedawcy, który wystawi stosowną fakturę korygującą.

Kiedy zostanę rozliczony z poprzednim sprzedawcą?
Chevron down

Od dnia zmiany Twój poprzedni sprzedawca musi w przeciągu 5 dni spisać licznik i wysłać Ci do 40 dni fakturę rozliczającą kończącą współpracę. My również otrzymujemy ten stan licznika, aby od niego liczyć Twoje zużycie. Licznik dalej będzie spisywać ta sama firma, czyli operator.

Czy zmieniając sprzedawcę muszę zmienić licznik?
Chevron down

Nie, nie ma takiej potrzeby.

Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszamy do Bazy Wiedzy na temat Płatności i rozliczenia.

Czy poinformujecie mnie o zmianie sprzedawcy?
Chevron down

Tak, otrzymasz od nas SMS.

Kiedy wystawiacie fakturę?
Chevron down

Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemu dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę.

Nie możesz znaleźć swojego egzemplarza umowy?
Chevron down

Zgłoś nam że chcesz otrzymać kopię umowy przez formularz kontaktowy, a my prześlemy ją do Ciebie na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

Gdzie znajdę swój numer klienta?
Chevron down

Numer klienta znajdziesz w ramce w górnej części pierwszej strony faktury i harmonogramu płatności.