Fotowoltaika w Fortum

Jesteś przedsiębiorcą? Masz lub planujesz fotowoltaikę? Sprawdź, co możemy Ci zaoferować.

Jak zgłosić instalację?

Najczęściej zadawane pytania

Czy w Fortum jestem prosumentem?
Chevron down

Nie. Nie świadczymy rozliczenia, w którym energia lub odpowiadająca jej wartość finansowa jest magazynowana.

Kim jest sprzedawca zobowiązany i czy Fortum jest takim sprzedawcą?
Chevron down

Jest to wyznaczony przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki sprzedawca energii, który ma obowiązek rozliczać mikroinstalację jako prosumenta odnawialnego źródła energii. Robi to na podstawie zawartej umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży.

Lista sprzedawców zobowiązanych jest opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Regulacji Energetyki: Lista Sprzedawców Zobowiązanych

Nie jesteśmy na liście sprzedawców zobowiązanych. Nie mamy obowiązku rozliczania mikroinstalacji jako prosumentów odnawialnego źródła.

Czy mogę podpisać umowę kompleksową, aby być prosumentem jeśli prowadzę działalność gospodarczą?
Chevron down

Nie podpisujemy takiego rodzaju umów z klientami biznesowymi. Zawieramy umowę sprzedażową, w której rozliczamy tylko ilość pobranej energii. Operator oddzielnie rozlicza dystrybucję energii.

Czy środki z nadwyżki mogę wykorzystać na faktury za sprzedaż prądu?
Chevron down

Nie ma takiej możliwości. Środki ze zgromadzonej przez Ciebie nadwyżki wypłacamy na rachunek bankowy, który podałeś w dokumentach.

Jak mogę dostarczyć fakturę za nadwyżkę ?
Chevron down

Dokument możesz przesłać na nasz adres korespondencji lub na dedykowany adres e-mail tj. wytworzenie [małpa] fortum [kropka] com.

Obecnie pracujemy nad automatycznym generowaniem takiej faktury za Ciebie. Przyśpieszy to rozliczenie energii, którą Twoja instalacja oddała do sieci.

Co jeśli nie otrzymałem raportu o wprowadzonej energii do sieci?
Chevron down

Przesyłamy do Ciebie informację o wytworzonej energii co kwartał na adres e-mail. W pierwszej kolejności sprawdź zakładki SPAM, Inne.

Jeśli nie znalazłeś naszej wiadomości i od zakończenia kwartału upłynęło 30 dni skontaktuj się z nami:

  • pod numerem 122 100 000,
  • pod adresem vip [kropka] poland [małpa] fortum [kropka] com,
  • lub wyślij do nas wiadomość przez eBOK.