Poznaj zalety e-faktury
Poznaj zalety e-faktury
Ułatwione przechowywanie
Papierowe faktury zajmują fizyczne miejsce. W ciągu 5 lat, w których należy przechowywać faktury, zgromadzisz ich pokaźną ilość, na którą będziesz musiał przeznaczyć osobne miejsce. Faktury elektroniczne możesz trzymać w jednym folderze na komputerze.
Zwiększona płynność finansowa
E-fakturę otrzymasz niemal od razu po jej wystawieniu. Możesz zatem przygotować się do zrealizowania płatności. Nie musisz się obawiać, że w ostatniej chwili dostaniesz fakturę, na której płatność nie będziesz przygotowany.
Brak opóźnień w płatnościach
W przypadku faktury dostarczanej listownie istnieje ryzyko, że dotrze do Ciebie po terminie płatności, co może powodować dodatkowe koszty związane z jej opłatą po przekroczeniu terminu płatności. Faktury elektroniczne możesz opłacić nawet w dniu wystawienia - idealna opcja dla osób, które lubią mieć uregulowane zobowiązania.
Na papierze nie znaczy ważniejsze
Faktura elektroniczna zawiera wszystkie istotne dane, jakie powinny znaleźć się na fakturze. W przypadku kontroli organów podatkowych, dokumenty możesz przekazać na przenośnym nośniku danych. Faktura elektroniczna jest tak samo ważna jak papierowa.
Szybko ją odnajdziesz
Potrzebujesz szybko wrócić do jednej ze starszych faktur? Nie musisz przeglądać stosów segregatorów i dokumentów, ponieważ każdy elektroniczny dokument znajdziesz w swojej skrzynce e-mailowej i na swoim koncie eBOK, gdzie będziesz mógł je łatwo znaleźć.
Przyjazna dla środowiska
W Polsce rocznie wystawianych jest 1,5 mld papierowych faktur. Do ich produkcji potrzeba wyciąć aż 127 tysięcy drzew, zużyć 60 mln kWh prądu i wykorzystać 8,9 mld litrów wody. Warto zrobić coś dobrego dla naszej planety - zacznij od drobnych zmian, aktywując e-fakturę.
Jak włączyć e-fakturę?
- Zgłoś chęć zmiany sposobu wysyłki dokumentów podczas kontaktu z konsultantem naszego biura obsługi.
- Aktywuj ją samodzielnie na koncie eBOK (zakładka "Zgody") - to tylko trzy kliknięcia!
UWAGA: Konto eBOK założyć mogą jedynie klienci, którzy zawarli z nami umowę na energię elektryczną i gaz.
Zaloguj się do eBOKNajczęściej zadawane pytania
Czy aktywacja e-faktury jest płatna?
Nie. Zmiana sposobu wysyłki faktur z listownej na elektroniczną, nic nie kosztuje.
W jaki sposób otrzymam e-fakturę?
E-fakturę otrzymasz na swój adres e-mail, który podałeś przy zgłaszaniu chęci zmiany sposobu wysyłki faktur. Elektronicznie będziesz również dostawać wszystkie inne rodzaje dokumentów płatniczych, np. faktury korygujące. E-fakturę wysyłamy najpóźniej w kolejnym dniu po jej wystawieniu. Najczęściej otrzymasz ją tego samego dnia, w którym ją wystawiliśmy. Pamiętaj, że wszystkie faktury możesz też pobrać ze swojego konta eBOK.
Z jakiego adresu e-mail przyjdzie e-faktura?
Wszystkie dokumenty płatnicze otrzymasz od nas z adresu ebok [kropka] faktura [małpa] fortum [kropka] com (ebok[dot]faktura[at]fortum[dot]com). Zachęcamy, abyś dodał ten adres e-mail do swoich zaufanych lub książki adresowej. Będziesz miał pewność, że wiadomość na pewno do Ciebie trafi. Jeśli wystąpiłeś o ponowną wysyłkę faktury, wówczas otrzymasz ją z adresu e-mail zespołu obsługi klienta, np. infopolska [małpa] fortum [kropka] com (infopolska[at]fortum[dot]com).
Kto może włączyć e-fakturę?
Niezależnie od tego, czy jesteś klientem indywidualnym, czy biznesowym, możesz włączyć e-fakturę. Elektroniczną wysyłkę faktur mogą również wybrać klienci, którzy korzystają z pakietów medycznych i stomatologicznych.
Czy mogę otrzymywać jednocześnie fakturę e-mailowo i listownie?
Na koncie rozliczeniowym możesz mieć wybraną tylko jedną formę wysyłki faktur. Przejście na e-fakturę wiąże się z rezygnacją z faktur papierowych.
Przypadkowo usunąłem e-mail z fakturą. Co mogę zrobić?
Zachęcamy, abyś w pierwszej kolejności zalogował się na konto eBOK. Brakującą fakturę będziesz mógł pobrać na swój komputer. Fakturę może też przesłać Ci konsultant zespołu obsługi. W tym celu skontaktuj się z nami, np. telefonicznie pod numerem 122 100 000 lub na czacie, który znajdziesz w prawym dolnym rogu naszej strony.