Regulamin aplikacji eBOK Fortum ciepło

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) Fortum jest platformą kontaktu i wymiany informacji pomiędzy Fortum a Klientem, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. 
  2. Wyrażenie zgody przez Użytkownika na przestrzeganie Regulaminu przy uruchamianiu usługi przy użyciu strony internetowej jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków niniejszego Regulaminu i zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Fortum bez konieczności zawierania odrębnej umowy.
  3. Określenia stosowane w Regulaminie:

    1)  eBOK Fortum Ciepło – Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Fortum, umożliwiające zdalny dostęp Klienta do informacji i usług, których zakres został określony w §2 Regulaminu;

    2) Usługodawca lub Fortum – Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Antoniego Słonimskiego 1a, 50 304 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Wrocław-Fabryczna we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000033402, NIP: 1181606467;

    3) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność prawną, korzystająca z usług Fortum, na podstawie zawartej Umowy;

    4) Konsument – osoba fizyczna, z którą Umowa została zawarta bez związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

    5) Użytkownik – Klient albo reprezentant Klienta, w tym Konsument lub upoważniony przedstawiciel Konsumenta, zarejestrowany w eBOK Fortum Ciepło;

    6) Konto Klienta – konto w eBOK Fortum Ciepło prowadzone przez Usługodawcę dla Użytkownika, zgodnie z niniejszym Regulaminem;

    7) Login – adres e-mail służący do identyfikacji użytkownika w czasie logowania w eBOK Fortum Ciepło;

    8) Hasło – ciąg znaków utworzony przez Użytkownika i podawany przez niego w czasie każdorazowego logowania w platformie logowania i rejestracji cIAM;

    9) Opiekun Klienta – osoba odpowiedzialna za prowadzenie spraw dotyczących Klienta u Usługodawcy; dane dotyczące Opiekuna Klienta znajdują się w zakładce Dane Klienta w eBOK Fortum Ciepło;

    10) Czasowe zablokowanie  – uniemożliwienie dostępu do eBOK Fortum Ciepło spowodowane wpisaniem ośmiokrotnie  błędnego hasła (czasowe  zablokowanie na okres 15 minut); 

    11) Umowa – zawarta pomiędzy Klientem a Usługodawcą Umowa kompleksowa dostarczania ciepła / Umowa sprzedaży ciepła lub Umowa o świadczenie usług przesyłowych lub umowa na usługi dodatkowe związane z dostarczaniem ciepła;

    12) Eko-faktura - jest to faktura elektroniczna za sprzedaż ciepła oraz inne usługi, faktura korygująca, wystawiona i udostępniona w eBOK Fortum Ciepło oraz w aplikacji mobilnej Moje Fortum;

§2 ZAKRES USŁUG EBOK FORTUM CIEPŁO

  1. Zakres usług eBOK Fortum Ciepło obejmuje stały dostęp do poniższych informacji i funkcjonalności związanych z obsługą Klienta: 

    1) Faktury i rozliczenia – kontrola kosztów związanych ze zużyciem energii cieplnej, poprzez przeglądanie szczegółów wystawionych faktur za ciepło, zapoznanie się ze szczegółami płatności, należnościami i zaległościami na koncie Klienta oraz możliwość pobrania danych dotyczących faktur i ich załączników;

    2) Płatności – podgląd stanu płatności, możliwość zapłaty za wybrane faktury za pośrednictwem portalu przelewy24.pl;

    3) Umowy – możliwość przeglądu listy Umów i ich parametrów, aktualnych na dany dzień, z ich podziałem na Umowy obowiązujące (aktywne) i nieaktywne;

    4) Eko-faktura – dostarczanie faktur drogą elektroniczną w formacie PDF;

    5) Zgłoszenia – przekazywanie zgłoszeń, uwag, wniosków oraz kontakt z Usługodawcą;

    6) Raporty – możliwość generowania raportów, m.in. dotyczących zużycia energii cieplnej oraz opłat, w postaci zestawień i wykresów za określony przedział czasu;

    7) Dokumenty – podgląd dokumentów mających związek ze świadczoną usługą (taryfa, cenniki, druki).

  2. Dane prezentowane w eBOK Fortum Ciepło są aktualizowane do 6 (sześciu) dni roboczych.
  3. Dane wyświetlane za pośrednictwem eBOK Fortum Ciepło mają charakter wyłącznie informacyjny, z zastrzeżeniem, że w przypadku akceptacji przez Użytkownika eko-faktury, stanowi ona podstawę rozliczeń między Fortum a Klientem z tytułu zawartej Umowy. 
  4. Zasady świadczenia usługi „eko-faktura”:

    1) Wystawianie i udostępnianie faktur w formie elektronicznej, w ramach usługi eko-faktura jest dokonywane w zgodzie z przepisami zawartymi w ustawie o podatku od towarów i usług. 

    2) Użytkownik poprzez system eBOK Fortum Ciepło lub aplikację mobilną Moje Fortum wyraża zgodę na wystawianie i udostępnianie faktur w formie elektronicznej. Zgoda może zostać udzielona poprzez złożenie wniosku online na indywidualnym koncie klienta w ww. systemach.

    3) Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu eBOK Fortum Ciepło.

    4) Poprzez wyrażenie zgody na stosowanie eko-faktury Użytkownik potwierdza, że prezentacja faktury na portalu oznacza jej dostarczenie i jest jednoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktur w formie tradycyjnej z wyłączeniem §2 pkt. 4.9. 

    5) Eko-faktura jest udostępniana Użytkownikowi w formacie pliku PDF (bez możliwości edycji) w eBOK Fortum Ciepło, którego właścicielem i administratorem jest Fortum w celu zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.

    6) Aktywacja usługi eko-faktury umożliwi Użytkownikowi pobieranie danych dotyczących faktur w formacie XML.

    7) Do przeglądania oraz zapisywania kopii dokumentów na dysku komputera lub nośniku zewnętrznym niezbędne jest posiadanie aktywnego konta w eBOK Fortum Ciepło oraz zainstalowany program do odczytywania plików w formacie PDF lub XML.

    8) O wystawieniu eko-faktury Użytkownik zostanie powiadomiony wiadomością 
    e-mail i/lub SMS. Powiadomienia będą wysyłane na wskazane w procesie aktywacji eko-faktury dane Użytkownika. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie edytować dane do powiadomień lub zrezygnować z ich otrzymywania.

    9) Fortum zastrzega sobie prawo do wystawienia i przesłania faktur w formie papierowej, za każdym razem gdy zaistnieją przeszkody formalne lub techniczne uniemożliwiające wystawienie faktur w formie elektronicznej.

§3 WARUNKI UDOSTĘPNIANIA EBOK FORTUM CIEPŁO

  1. Udostępnienie Użytkownikowi eBOK Fortum Ciepło następuje po spełnieniu łącznie poniższych warunków:

    1) zawarcie przez Klienta Umowy z Usługodawcą,

    2) zarejestrowanie Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło drogą internetową,

    3) zaakceptowanie warunków niniejszego Regulaminu.

  2. Korzystającym z Usług eBOK Fortum Ciepło może być wyłącznie Klient będący stroną Umowy zawartej z Usługodawcą oraz reprezentant Klienta - w wypadku, gdy Klient nie jest osobą fizyczną lub osoba upoważniona przez Klienta, której upoważnienie zostało zarejestrowane w sekcji Dane Klienta (dalej zwana „Reprezentantem”). 
  3. W zakresie upoważnienia, Reprezentant działa jako pełnomocnik Klienta i jest upoważniony wyłącznie do wykonywania czynności przypisanych do danej funkcji. Klient odpowiada za działania Reprezentanta jak za własne. Udzielenie uprawnienia w ramach danej funkcji odbywa się na ryzyko Klienta i wszystkie skutki działań uprawnionego będą obciążać Klienta.
  4. W eBOK Fortum Ciepło zdefiniowane zostały następujące funkcje Reprezentanta oraz odpowiadające im czynności:

    1) Menedżer/Właściciel/Przedstawiciel: użytkownik systemu będący głównym przedstawicielem Klienta, posiada dostęp do wszystkich funkcjonalności w eBok. Jako główny użytkownik ma możliwość nadawania uprawnień dla nowej roli Menedżera-uprawnienia pełne, Finansisty, Technika;

    2) Finansista: użytkownik eBOK mający dostęp do wybranych funkcjonalności, w szczególności finansowo-rozliczeniowych. Posiada też wszystkie uprawnienia technika zgodnie z tabelą dostępności;

    3) Technik: użytkownik eBOK mający dostęp do wybranych funkcjonalności, w szczególności związanych z aspektami obsługi technicznej zgodnie z tabelą dostępności. 

Tabela dostępności:

Funkcjonalność

Menedżer/ Właściciel / Przedstawiciel

Finansista

Technik

Faktury i płatności

X

X

 

Dokumenty i wnioski (przeglądnie/pobieranie)

X

X

X

Umowy ( lista , przeglądanie szczegółów)

X

X

X

Dane Klienta (przeglądanie, edytowanie, aktywacja)

X

 

 

Raporty

X

X

X

Raport R1 ( zużycie ciepła )

X

X

X

Raport R2 ( kosztach ciepła)

X

X

 

Korespondencja *

X

X

X

Przeglądanie całej korespondencji *

X

 

 

Przeglądanie swojej korespondencji *

X

X

X

Wysyłanie wiadomości w kontekście sprawy *

X

X

X

Wnioski online *

X

X

X

Nadawanie uprawnień nowym użytkownikom *

X

 

 

Informacje na temat przerw w dostawie ciepła

X

X

X

* dostępne po uruchomieniu pełnej wersji platformy eBOK

  1. Do poprawnego działania eBOK Fortum Ciepło wymagana jest przeglądarka internetowa w aktualnej wersji:
  • Microsoft Edge 
  • Mozilla Firefox 
  • Google Chrome, 

a także w przypadku urządzeń przenośnych typu telefony komórkowe, natywne, aktualne wersje przeglądarek niżej wymienionych systemów:

  • Android 
  •  iOS. 

W przypadku korzystania z przeglądarki innej niż zalecane, Fortum nie gwarantuje poprawności pracy eBOK Fortum Ciepło.

  1. Do wyświetlania materiałów udostępnianych w eBOK Fortum Ciepło w formacie PDF (faktury) niezbędne jest aktualna wersja programu Adobe Reader.
  2. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie urządzeń i oprogramowania, za pomocą którego Użytkownik korzysta z eBOK Fortum Ciepło.

§4 ZASADY KORZYSTANIA Z EBOK FORTUM CIEPŁO

  1. Korzystanie z eBOK Fortum Ciepło jest nieodpłatne. Koszty połączenia z siecią Internet w celu korzystania z eBOK Fortum Ciepło naliczane są przez operatora, z którym Użytkownik zawarł odrębną umowę, według stawek w niej określonych.
  2. Założenie konta Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło następuje po założeniu indywidualnego konta Użytkownika, zgodnie z §4 „Regulaminu platformy rejestracji i logowania cIAM”, dostępnego pod adresem http://www.fortum.pl/regulaminy.
  3. Warunkiem założenia Konta Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło jest posiadanie przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej.
  4. eBOK Fortum Ciepło jest dostępny dla Użytkowników przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu z wyłączeniem okresów przeznaczonych na serwis systemu (planowanych maksymalnie na 2 godziny w ciągu doby).
  5. Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika lub osobę upoważnioną przez Użytkownika za pomocą eBOK Fortum Ciepło jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich w przypadku naruszenia powyższego zakazu przez Klienta lub osobę upoważnioną przez niego.
  6. Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Antoniego Słonimskiego 1A (50-304) Wrocław. Fortum przetwarza dane osobowe Użytkownika na zasadach określonych w Polityce Prywatności, zamieszczonej pod adresem www.fortum.pl/dbamy-o-twoja-prywatnosc.
  7. Realizacja poprzez eBOK Fortum Ciepło płatności faktur wystawionych przez Fortum odbywa się za pośrednictwem portalu przelewy24.pl, należącego do PayPro S.A. z siedzibą przy ul. Kanclerskiej 15 (60-327) Poznań. Korzystanie z tej formy płatności jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu dostępnego na stronie internetowej dostawcy usługi http://www.przelewy24.pl/regulamin. Fortum nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie usług płatniczych przez PayPro S.A.

§5 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W EBOK FORTUM CIEPŁO

  1. Użytkownik zobowiązany jest stosować się do zaleceń Usługodawcy w zakresie zasad bezpieczeństwa eBOK Fortum Ciepło, a w szczególności powinien z należytą starannością chronić login i hasło. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za ich udostępnianie osobom trzecim.
  2. W celu uniemożliwienia przypadkowego dostępu do Konta Klienta osobom trzecim, po każdorazowym skorzystaniu z eBOK Fortum Ciepło należy wylogować się z systemu a następnie zamknąć wszystkie okna przeglądarki internetowej, w której nastąpiło logowanie do eBOK Fortum Ciepło.
  3. W przypadku wystąpienia podejrzeń o możliwość wejścia osób trzecich w posiadanie loginu lub hasła, Użytkownik powinien niezwłocznie zmienić hasło lub dokonać zablokowania lub zastrzeżenia (opisanego w §6 ust. 4 niniejszego Regulaminu) 
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa ujawnienia przez Użytkownika osobom trzecim informacji, które mogą skutkować realizacją dyspozycji złożonych przez osobę nieuprawnioną, posługującą się hasłem i loginem Użytkownika.

§6 ZABLOKOWANIE I ZASTRZEŻENIE DOSTĘPU DO EBOK FORTUM CIEPŁO

  1. W przypadku podania ośmiokrotnie błędnego hasła podczas logowania, Usługodawca zablokuje dostęp do eBOK Fortum Ciepło na okres 15 minut.
  2. Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do eBOK Fortum Ciepło w przypadku stwierdzenia korzystania z eBOK Fortum Ciepło w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem, Umową oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa. 
  3. Użytkownikowi przysługuje prawo zastrzeżenia dostępu do eBOK Fortum Ciepło. 
  4. Zastrzeżenie należy zgłosić w przypadku wystąpienia podejrzeń o możliwość nieuprawnionego wejścia osób trzecich w posiadanie loginu i hasła Użytkownika oraz braku możliwości samodzielnego dokonania zmiany hasła lub w innych uzasadnionych przypadkach:

    1 )osobiście u Opiekuna Klienta;

    2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON.

  5. Klient ma możliwość zastrzeżenia dostępu lub zmiany funkcji Reprezentanta, poprzez:

    1) osobiście u Opiekuna Klienta;

    2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON;

    3) poprzez eBOK Fortum Ciepło, w panelu Dane Klienta.

  6. Odblokowanie dostępu do zastrzeżonego Konta Klienta, może być zrealizowane: 

    1) osobiście u Opiekuna Klienta, 

    2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON.

§7 REKLAMACJE

  1. Użytkownik ma prawo do reklamacji dotyczących funkcjonowania usług eBOK Fortum Ciepło. 
  2. Reklamacja może być złożona przez Użytkownika poprzez email, osobiście lub telefonicznie u Opiekuna Klienta. 
  3. Użytkownik ma obowiązek opisania przedmiotu reklamacji. Do reklamacji mogą być dołączone kopie dokumentów uzasadniających reklamację. 
  4. Usługodawca może zwrócić się do Użytkownika z prośbą o złożenie dodatkowych wyjaśnień dotyczących zdarzenia, którego dotyczy reklamacja, a także o doręczenie dodatkowych dokumentów, uzasadniających reklamację. 
  5. Odpowiedź na reklamację przesyłana jest Użytkownikowi za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej w terminie 30 (trzydziestu) dni od przedstawienia Usługodawcy kompletu informacji lub dokumentów pozwalających na rozpoznanie reklamacji. 
  6. Reklamacje dotyczące płatności poprzez przelewy24 rozpatrywane są zgodnie z zapisami Regulaminu Przelewy24 dostępnego pod adresem www.przelewy24.pl/regulamin przez dostawcę usług płatniczych.
  7. Powyższe postanowienia nie wyłączają możliwości kontaktu Użytkownika z Usługodawcą poprzez Opiekuna Klienta i zgłaszania uwag dotyczących funkcjonowania eBOK Fortum Ciepło w inny dowolny sposób.

§8 INFORMACJA O SZCZEGÓLNYCH ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z ryzykiem. Użytkownik powinien brać je pod uwagę mimo stosowania przez Usługodawcę systemów zabezpieczających jego infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich. Do zagrożeń tych należą:

    1) złośliwe oprogramowanie - różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;

    2) programy szpiegujące (ang. spyware) - programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu;

    3) spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;

    4) wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);

    5) włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika.

  2. Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną mogą zapewnić także:
    1. włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
    2. aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
    3. nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
    4. czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji, 
    5. wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
    6. regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware, 
    7. szyfrowanie transmisji danych,
    8. instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
    9. używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.

§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z eBOK Fortum Ciepło zgodnie z niniejszym Regulaminem, Umową i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania w tym zakresie.
  2. Treść obowiązującego Regulaminu jest udostępniona w postaci elektronicznej na stronie internetowej www.fortum.pl/regulaminy i możliwa do pobrania w formacie PDF.
  3. Fortum zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak: zmiana przepisów prawa; dodanie nowych Usług lub ich modyfikacja, w tym dodania nowych sposobów płatności - w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 
  4. Usługodawca zobowiązuje się informować Użytkownika o zmianach Regulaminu poprzez przesłanie informacji o zmianie za pośrednictwem eBOK Fortum Ciepło lub na adres poczty elektronicznej podany przy rejestracji Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło oraz umieszczenie informacji na stronie internetowej www.fortum.pl/regulaminy. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, jednakże nie wcześniej niż po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu poinformowania Użytkownika o zmianie Regulaminu we właściwy sposób. Użytkownik, który nie akceptuje treści zmian Regulaminu zachowuje w każdym czasie prawo do rezygnacji z usług eBOK Fortum Ciepło na zasadach określonych w § 9 ust. 6 Regulaminu.
  5. Wszelka korespondencja pomiędzy Usługodawcą a Klientem, związana z eBOK Fortum Ciepło, odbywa się na adres korespondencyjny wskazany w Umowie.
  6. Usługa eBOK Fortum Ciepło jest świadczona w okresie obowiązywania Umowy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z usług eBOK Fortum Ciepło, poprzez złożenie oświadczenia o rezygnacji z usługi eBOK Fortum Ciepło w formie pisemnej lub na wysyłając wiadomość na adres cok [małpa] fortum [kropka] com (cok[at]fortum[dot]com).
  7. Usługodawca może zaprzestać świadczenia usług eBOK Fortum Ciepło w trybie natychmiastowym, z powodu naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa..
  8. Zaprzestanie świadczenia usługi eBOK Fortum Ciepło może nastąpić także w wyniku

    1) rozwiązania Umowy przez Klienta lub Usługodawcę,

    2) odebrania upoważnienia Reprezentantowi (zaprzestanie świadczenia usługi w stosunku do danego Reprezentanta).

  9. Niniejszy Regulamin i usługa eBOK Fortum Ciepło podlegają prawu Rzeczypospolitej Polskiej. Usługa eBOK Fortum Ciepło jest świadczona w języku polskim.
  10. Sądem właściwym do rozpatrywania sporów związanych ze świadczeniem usługi eBOK Fortum Ciepło jest sąd określony w Umowie, zaś w braku odmiennych postanowień w Umowie – sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, a w przypadku, gdy Klientem jest Konsument sąd właściwy miejscowo zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.