§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) Fortum jest platformą kontaktu i wymiany informacji pomiędzy Fortum a Klientem, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Wyrażenie zgody przez Użytkownika na przestrzeganie Regulaminu przy uruchamianiu usługi przy użyciu strony internetowej jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków niniejszego Regulaminu i zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Fortum bez konieczności zawierania odrębnej umowy.
Określenia stosowane w Regulaminie:
1) eBOK Fortum Ciepło – Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta Fortum, umożliwiające zdalny dostęp Klienta do informacji i usług, których zakres został określony w §2 Regulaminu;
2) Usługodawca lub Fortum – Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Antoniego Słonimskiego 1a, 50 304 Wrocław, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Wrocław-Fabryczna we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000033402, NIP: 1181606467;
3) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, ale mająca zdolność prawną, korzystająca z usług Fortum, na podstawie zawartej Umowy;
4) Konsument – osoba fizyczna, z którą Umowa została zawarta bez związku z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
5) Użytkownik – Klient albo reprezentant Klienta, w tym Konsument lub upoważniony przedstawiciel Konsumenta, zarejestrowany w eBOK Fortum Ciepło;
6) Konto Klienta – konto w eBOK Fortum Ciepło prowadzone przez Usługodawcę dla Użytkownika, zgodnie z niniejszym Regulaminem;
7) Login – adres e-mail służący do identyfikacji użytkownika w czasie logowania w eBOK Fortum Ciepło;
8) Hasło – ciąg znaków utworzony przez Użytkownika i podawany przez niego w czasie każdorazowego logowania w platformie logowania i rejestracji cIAM;
9) Opiekun Klienta – osoba odpowiedzialna za prowadzenie spraw dotyczących Klienta u Usługodawcy; dane dotyczące Opiekuna Klienta znajdują się w zakładce Dane Klienta w eBOK Fortum Ciepło;
10) Czasowe zablokowanie – uniemożliwienie dostępu do eBOK Fortum Ciepło spowodowane wpisaniem ośmiokrotnie błędnego hasła (czasowe zablokowanie na okres 15 minut);
11) Umowa – zawarta pomiędzy Klientem a Usługodawcą Umowa kompleksowa dostarczania ciepła / Umowa sprzedaży ciepła lub Umowa o świadczenie usług przesyłowych lub umowa na usługi dodatkowe związane z dostarczaniem ciepła;
12) Eko-faktura - jest to faktura elektroniczna za sprzedaż ciepła oraz inne usługi, faktura korygująca, wystawiona i udostępniona w eBOK Fortum Ciepło oraz w aplikacji mobilnej Moje Fortum;
§2 ZAKRES USŁUG EBOK FORTUM CIEPŁO
Zakres usług eBOK Fortum Ciepło obejmuje stały dostęp do poniższych informacji i funkcjonalności związanych z obsługą Klienta:
1) Faktury i rozliczenia – kontrola kosztów związanych ze zużyciem energii cieplnej, poprzez przeglądanie szczegółów wystawionych faktur za ciepło, zapoznanie się ze szczegółami płatności, należnościami i zaległościami na koncie Klienta oraz możliwość pobrania danych dotyczących faktur i ich załączników;
2) Płatności – podgląd stanu płatności, możliwość zapłaty za wybrane faktury za pośrednictwem portalu przelewy24.pl;
3) Umowy – możliwość przeglądu listy Umów i ich parametrów, aktualnych na dany dzień, z ich podziałem na Umowy obowiązujące (aktywne) i nieaktywne;
4) Eko-faktura – dostarczanie faktur drogą elektroniczną w formacie PDF;
5) Zgłoszenia – przekazywanie zgłoszeń, uwag, wniosków oraz kontakt z Usługodawcą;
6) Raporty – możliwość generowania raportów, m.in. dotyczących zużycia energii cieplnej oraz opłat, w postaci zestawień i wykresów za określony przedział czasu;
7) Dokumenty – podgląd dokumentów mających związek ze świadczoną usługą (taryfa, cenniki, druki).
- Dane prezentowane w eBOK Fortum Ciepło są aktualizowane do 6 (sześciu) dni roboczych.
- Dane wyświetlane za pośrednictwem eBOK Fortum Ciepło mają charakter wyłącznie informacyjny, z zastrzeżeniem, że w przypadku akceptacji przez Użytkownika eko-faktury, stanowi ona podstawę rozliczeń między Fortum a Klientem z tytułu zawartej Umowy.
Zasady świadczenia usługi „eko-faktura”:
1) Wystawianie i udostępnianie faktur w formie elektronicznej, w ramach usługi eko-faktura jest dokonywane w zgodzie z przepisami zawartymi w ustawie o podatku od towarów i usług.
2) Użytkownik poprzez system eBOK Fortum Ciepło lub aplikację mobilną Moje Fortum wyraża zgodę na wystawianie i udostępnianie faktur w formie elektronicznej. Zgoda może zostać udzielona poprzez złożenie wniosku online na indywidualnym koncie klienta w ww. systemach.
3) Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wycofać swoją zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu eBOK Fortum Ciepło.
4) Poprzez wyrażenie zgody na stosowanie eko-faktury Użytkownik potwierdza, że prezentacja faktury na portalu oznacza jej dostarczenie i jest jednoznaczne z rezygnacją z otrzymywania faktur w formie tradycyjnej z wyłączeniem §2 pkt. 4.9.
5) Eko-faktura jest udostępniana Użytkownikowi w formacie pliku PDF (bez możliwości edycji) w eBOK Fortum Ciepło, którego właścicielem i administratorem jest Fortum w celu zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
6) Aktywacja usługi eko-faktury umożliwi Użytkownikowi pobieranie danych dotyczących faktur w formacie XML.
7) Do przeglądania oraz zapisywania kopii dokumentów na dysku komputera lub nośniku zewnętrznym niezbędne jest posiadanie aktywnego konta w eBOK Fortum Ciepło oraz zainstalowany program do odczytywania plików w formacie PDF lub XML.
8) O wystawieniu eko-faktury Użytkownik zostanie powiadomiony wiadomością
e-mail i/lub SMS. Powiadomienia będą wysyłane na wskazane w procesie aktywacji eko-faktury dane Użytkownika. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie edytować dane do powiadomień lub zrezygnować z ich otrzymywania.9) Fortum zastrzega sobie prawo do wystawienia i przesłania faktur w formie papierowej, za każdym razem gdy zaistnieją przeszkody formalne lub techniczne uniemożliwiające wystawienie faktur w formie elektronicznej.
§3 WARUNKI UDOSTĘPNIANIA EBOK FORTUM CIEPŁO
Udostępnienie Użytkownikowi eBOK Fortum Ciepło następuje po spełnieniu łącznie poniższych warunków:
1) zawarcie przez Klienta Umowy z Usługodawcą,
2) zarejestrowanie Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło drogą internetową,
3) zaakceptowanie warunków niniejszego Regulaminu.
- Korzystającym z Usług eBOK Fortum Ciepło może być wyłącznie Klient będący stroną Umowy zawartej z Usługodawcą oraz reprezentant Klienta - w wypadku, gdy Klient nie jest osobą fizyczną lub osoba upoważniona przez Klienta, której upoważnienie zostało zarejestrowane w sekcji Dane Klienta (dalej zwana „Reprezentantem”).
- W zakresie upoważnienia, Reprezentant działa jako pełnomocnik Klienta i jest upoważniony wyłącznie do wykonywania czynności przypisanych do danej funkcji. Klient odpowiada za działania Reprezentanta jak za własne. Udzielenie uprawnienia w ramach danej funkcji odbywa się na ryzyko Klienta i wszystkie skutki działań uprawnionego będą obciążać Klienta.
W eBOK Fortum Ciepło zdefiniowane zostały następujące funkcje Reprezentanta oraz odpowiadające im czynności:
1) Menedżer/Właściciel/Przedstawiciel: użytkownik systemu będący głównym przedstawicielem Klienta, posiada dostęp do wszystkich funkcjonalności w eBok. Jako główny użytkownik ma możliwość nadawania uprawnień dla nowej roli Menedżera-uprawnienia pełne, Finansisty, Technika;
2) Finansista: użytkownik eBOK mający dostęp do wybranych funkcjonalności, w szczególności finansowo-rozliczeniowych. Posiada też wszystkie uprawnienia technika zgodnie z tabelą dostępności;
3) Technik: użytkownik eBOK mający dostęp do wybranych funkcjonalności, w szczególności związanych z aspektami obsługi technicznej zgodnie z tabelą dostępności.
Tabela dostępności:
Funkcjonalność | Menedżer/ Właściciel / Przedstawiciel | Finansista | Technik |
Faktury i płatności | X | X |
|
Dokumenty i wnioski (przeglądnie/pobieranie) | X | X | X |
Umowy ( lista , przeglądanie szczegółów) | X | X | X |
Dane Klienta (przeglądanie, edytowanie, aktywacja) | X |
|
|
Raporty | X | X | X |
Raport R1 ( zużycie ciepła ) | X | X | X |
Raport R2 ( kosztach ciepła) | X | X |
|
Korespondencja * | X | X | X |
Przeglądanie całej korespondencji * | X |
|
|
Przeglądanie swojej korespondencji * | X | X | X |
Wysyłanie wiadomości w kontekście sprawy * | X | X | X |
Wnioski online * | X | X | X |
Nadawanie uprawnień nowym użytkownikom * | X |
|
|
Informacje na temat przerw w dostawie ciepła | X | X | X |
* dostępne po uruchomieniu pełnej wersji platformy eBOK
- Do poprawnego działania eBOK Fortum Ciepło wymagana jest przeglądarka internetowa w aktualnej wersji:
- Microsoft Edge
- Mozilla Firefox
- Google Chrome,
a także w przypadku urządzeń przenośnych typu telefony komórkowe, natywne, aktualne wersje przeglądarek niżej wymienionych systemów:
- Android
- iOS.
W przypadku korzystania z przeglądarki innej niż zalecane, Fortum nie gwarantuje poprawności pracy eBOK Fortum Ciepło.
- Do wyświetlania materiałów udostępnianych w eBOK Fortum Ciepło w formacie PDF (faktury) niezbędne jest aktualna wersja programu Adobe Reader.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za działanie urządzeń i oprogramowania, za pomocą którego Użytkownik korzysta z eBOK Fortum Ciepło.
§4 ZASADY KORZYSTANIA Z EBOK FORTUM CIEPŁO
- Korzystanie z eBOK Fortum Ciepło jest nieodpłatne. Koszty połączenia z siecią Internet w celu korzystania z eBOK Fortum Ciepło naliczane są przez operatora, z którym Użytkownik zawarł odrębną umowę, według stawek w niej określonych.
- Założenie konta Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło następuje po założeniu indywidualnego konta Użytkownika, zgodnie z §4 „Regulaminu platformy rejestracji i logowania cIAM”, dostępnego pod adresem http://www.fortum.pl/regulaminy.
- Warunkiem założenia Konta Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło jest posiadanie przez Użytkownika adresu poczty elektronicznej.
- eBOK Fortum Ciepło jest dostępny dla Użytkowników przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu z wyłączeniem okresów przeznaczonych na serwis systemu (planowanych maksymalnie na 2 godziny w ciągu doby).
- Zakazane jest dostarczanie przez Użytkownika lub osobę upoważnioną przez Użytkownika za pomocą eBOK Fortum Ciepło jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec osób trzecich w przypadku naruszenia powyższego zakazu przez Klienta lub osobę upoważnioną przez niego.
- Administratorem danych osobowych Użytkownika jest Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, adres: ul. Antoniego Słonimskiego 1A (50-304) Wrocław. Fortum przetwarza dane osobowe Użytkownika na zasadach określonych w Polityce Prywatności, zamieszczonej pod adresem www.fortum.pl/dbamy-o-twoja-prywatnosc.
- Realizacja poprzez eBOK Fortum Ciepło płatności faktur wystawionych przez Fortum odbywa się za pośrednictwem portalu przelewy24.pl, należącego do PayPro S.A. z siedzibą przy ul. Kanclerskiej 15 (60-327) Poznań. Korzystanie z tej formy płatności jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu dostępnego na stronie internetowej dostawcy usługi http://www.przelewy24.pl/regulamin. Fortum nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie usług płatniczych przez PayPro S.A.
§5 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W EBOK FORTUM CIEPŁO
- Użytkownik zobowiązany jest stosować się do zaleceń Usługodawcy w zakresie zasad bezpieczeństwa eBOK Fortum Ciepło, a w szczególności powinien z należytą starannością chronić login i hasło. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za ich udostępnianie osobom trzecim.
- W celu uniemożliwienia przypadkowego dostępu do Konta Klienta osobom trzecim, po każdorazowym skorzystaniu z eBOK Fortum Ciepło należy wylogować się z systemu a następnie zamknąć wszystkie okna przeglądarki internetowej, w której nastąpiło logowanie do eBOK Fortum Ciepło.
- W przypadku wystąpienia podejrzeń o możliwość wejścia osób trzecich w posiadanie loginu lub hasła, Użytkownik powinien niezwłocznie zmienić hasło lub dokonać zablokowania lub zastrzeżenia (opisanego w §6 ust. 4 niniejszego Regulaminu)
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za następstwa ujawnienia przez Użytkownika osobom trzecim informacji, które mogą skutkować realizacją dyspozycji złożonych przez osobę nieuprawnioną, posługującą się hasłem i loginem Użytkownika.
§6 ZABLOKOWANIE I ZASTRZEŻENIE DOSTĘPU DO EBOK FORTUM CIEPŁO
- W przypadku podania ośmiokrotnie błędnego hasła podczas logowania, Usługodawca zablokuje dostęp do eBOK Fortum Ciepło na okres 15 minut.
- Usługodawca ma prawo zablokować dostęp do eBOK Fortum Ciepło w przypadku stwierdzenia korzystania z eBOK Fortum Ciepło w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem, Umową oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Użytkownikowi przysługuje prawo zastrzeżenia dostępu do eBOK Fortum Ciepło.
Zastrzeżenie należy zgłosić w przypadku wystąpienia podejrzeń o możliwość nieuprawnionego wejścia osób trzecich w posiadanie loginu i hasła Użytkownika oraz braku możliwości samodzielnego dokonania zmiany hasła lub w innych uzasadnionych przypadkach:
1 )osobiście u Opiekuna Klienta;
2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON.
Klient ma możliwość zastrzeżenia dostępu lub zmiany funkcji Reprezentanta, poprzez:
1) osobiście u Opiekuna Klienta;
2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON;
3) poprzez eBOK Fortum Ciepło, w panelu Dane Klienta.
Odblokowanie dostępu do zastrzeżonego Konta Klienta, może być zrealizowane:
1) osobiście u Opiekuna Klienta,
2) telefonicznie u Opiekuna Klienta – w przypadku tej opcji oraz w celu potwierdzenia tożsamości, wymagane będzie podanie danych identyfikacyjnych np. numer ostatniej faktury, NIP, PESEL, REGON.
§7 REKLAMACJE
- Użytkownik ma prawo do reklamacji dotyczących funkcjonowania usług eBOK Fortum Ciepło.
- Reklamacja może być złożona przez Użytkownika poprzez email, osobiście lub telefonicznie u Opiekuna Klienta.
- Użytkownik ma obowiązek opisania przedmiotu reklamacji. Do reklamacji mogą być dołączone kopie dokumentów uzasadniających reklamację.
- Usługodawca może zwrócić się do Użytkownika z prośbą o złożenie dodatkowych wyjaśnień dotyczących zdarzenia, którego dotyczy reklamacja, a także o doręczenie dodatkowych dokumentów, uzasadniających reklamację.
- Odpowiedź na reklamację przesyłana jest Użytkownikowi za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej w terminie 30 (trzydziestu) dni od przedstawienia Usługodawcy kompletu informacji lub dokumentów pozwalających na rozpoznanie reklamacji.
- Reklamacje dotyczące płatności poprzez przelewy24 rozpatrywane są zgodnie z zapisami Regulaminu Przelewy24 dostępnego pod adresem www.przelewy24.pl/regulamin przez dostawcę usług płatniczych.
- Powyższe postanowienia nie wyłączają możliwości kontaktu Użytkownika z Usługodawcą poprzez Opiekuna Klienta i zgłaszania uwag dotyczących funkcjonowania eBOK Fortum Ciepło w inny dowolny sposób.
§8 INFORMACJA O SZCZEGÓLNYCH ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z ryzykiem. Użytkownik powinien brać je pod uwagę mimo stosowania przez Usługodawcę systemów zabezpieczających jego infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich. Do zagrożeń tych należą:
1) złośliwe oprogramowanie - różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery;
2) programy szpiegujące (ang. spyware) - programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu;
3) spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
4) wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);
5) włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika.
- Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną mogą zapewnić także:
- włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
- aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
- nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
- czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
- wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
- regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
- szyfrowanie transmisji danych,
- instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
- używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.
§9 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Użytkownik zobowiązuje się do korzystania z eBOK Fortum Ciepło zgodnie z niniejszym Regulaminem, Umową i powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz ponosi pełną odpowiedzialność za działania i zaniechania w tym zakresie.
- Treść obowiązującego Regulaminu jest udostępniona w postaci elektronicznej na stronie internetowej www.fortum.pl/regulaminy i możliwa do pobrania w formacie PDF.
- Fortum zastrzega sobie prawo do zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności takich jak: zmiana przepisów prawa; dodanie nowych Usług lub ich modyfikacja, w tym dodania nowych sposobów płatności - w zakresie, w jakim zmiany te wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- Usługodawca zobowiązuje się informować Użytkownika o zmianach Regulaminu poprzez przesłanie informacji o zmianie za pośrednictwem eBOK Fortum Ciepło lub na adres poczty elektronicznej podany przy rejestracji Użytkownika w eBOK Fortum Ciepło oraz umieszczenie informacji na stronie internetowej www.fortum.pl/regulaminy. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie wskazanym przez Usługodawcę, jednakże nie wcześniej niż po upływie 14 dni kalendarzowych od momentu poinformowania Użytkownika o zmianie Regulaminu we właściwy sposób. Użytkownik, który nie akceptuje treści zmian Regulaminu zachowuje w każdym czasie prawo do rezygnacji z usług eBOK Fortum Ciepło na zasadach określonych w § 9 ust. 6 Regulaminu.
- Wszelka korespondencja pomiędzy Usługodawcą a Klientem, związana z eBOK Fortum Ciepło, odbywa się na adres korespondencyjny wskazany w Umowie.
- Usługa eBOK Fortum Ciepło jest świadczona w okresie obowiązywania Umowy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z usług eBOK Fortum Ciepło, poprzez złożenie oświadczenia o rezygnacji z usługi eBOK Fortum Ciepło w formie pisemnej lub na wysyłając wiadomość na adres cok [małpa] fortum [kropka] com (cok[at]fortum[dot]com).
- Usługodawca może zaprzestać świadczenia usług eBOK Fortum Ciepło w trybie natychmiastowym, z powodu naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa..
Zaprzestanie świadczenia usługi eBOK Fortum Ciepło może nastąpić także w wyniku
1) rozwiązania Umowy przez Klienta lub Usługodawcę,
2) odebrania upoważnienia Reprezentantowi (zaprzestanie świadczenia usługi w stosunku do danego Reprezentanta).
- Niniejszy Regulamin i usługa eBOK Fortum Ciepło podlegają prawu Rzeczypospolitej Polskiej. Usługa eBOK Fortum Ciepło jest świadczona w języku polskim.
- Sądem właściwym do rozpatrywania sporów związanych ze świadczeniem usługi eBOK Fortum Ciepło jest sąd określony w Umowie, zaś w braku odmiennych postanowień w Umowie – sąd właściwy miejscowo dla siedziby Usługodawcy, a w przypadku, gdy Klientem jest Konsument sąd właściwy miejscowo zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.