Pierwsze kroki w Fortum

Code of conduct
Podpisujesz umowę z Fortum

Możesz podpisać umowę z naszym przedstawicielem handlowym osobiście lub przez Internet.

Evaluation visit
Sprawdzamy poprawność dokumentów

Nasz przedstawiciel handlowy zabiera oba egzemplarze podpisanej przez Ciebie umowy i przesyła je do naszej siedziby. 

Sprawdzamy, czy dokumenty są kompletne i poprawnie wypełnione. 

Contact by email
Odsyłamy Ci umowę

Jeśli podpisałeś umowę osobiście, przesyłamy do Ciebie podpisane dokumenty pocztą.

Jeśli online - dostaniesz potwierdzenie i kopię dokumentów na swój adres e-mail. 

Contract comparison
Zaczynamy proces zmiany sprzedawcy

Wypowiadamy umowę u Twojego dotychczasowego sprzedawcy. 

Zgłaszamy umowę u Twojego operatora systemu dystrybucyjnego przez odpowiednią platformę wymiany informacji. 

Customer
Przywitanie

Zadzwonimy do Ciebie, aby przywitać Cię w gronie klientów Fortum. Przekażemy najważniejsze informacje i odpowiemy na Twoje pytanie. 

My fortum
eBOK i aplikacja Moje Fortum

Pamiętaj zarejestrować się w portalu eBOK i naszej aplikacji Moje Fortum. Dzięki temu będziesz miał wszystkie Twoje faktury zawsze pod ręką. 

Reports and presentations
Pierwsza faktura

Pierwsza faktura jest potwierdzeniem prawidłowego przeprowadzenia procesu zmiany sprzedaży.

Przejdź na efakturę

Faktury w ciągu kilku godzin od momentu wystawienia.

Dowiedz się więcej

Moje Fortum

Twoje usługi w Fortum pod ręką. Sprawdź naszą aplikację mobilną. 

Sprawdź

Poznaj eBOK

Twoje faktury, zgłoszenia do zespołu obsługi i informacje o zużyciu w jednym miejscu 

Sprawdź

Jak czytać faktury?

Sprawdź najważniejsze informacje o Twojej fakturze.

Dowiedz się więcej

Jak podpisać umowę przez Internet?

Zobacz, jakie to proste!

Witamy w Fortum!

Najczęściej zadawane pytania

Kto realizuje proces zmiany sprzedawcy?
Chevron down

Dzięki temu, że podpisujesz pełnomocnictwo, to my przeprowadzamy cały proces w Twoim imieniu. Zajmiemy się wszelkimi formalnościami:

  • wypowiemy umowę dotychczasowemu sprzedawcy
  • zgłosimy zawarcie umowy sprzedaży Twojemu operatorowi systemu dystrybucyjnego
  • zawrzemy nową umowę o świadczenie usług dystrybucji
Czy podczas zmiany sprzedawcy są przerwy w dostawie?
Chevron down

Nie, podczas procesu zmiany sprzedawcy nie ma przerw w dostawie energii. Zmienia się jedynie firma wystawiająca fakturę za prąd/gaz.

Czy zmieniając sprzedawcę muszę zmienić licznik?
Chevron down

Nie, nie ma takiej potrzeby.

Czy poinformujecie mnie o zmianie sprzedawcy?
Chevron down

Potwierdzeniem przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy będzie pierwsza faktura od Fortum.

Nie dostałem jeszcze umowy pocztą - co teraz?
Chevron down

Jeśli pilnie potrzebujesz swojej umowy, zadzwoń do nas na 122 100 000. Zanim poczta dostarczy oryginał, możemy wysłać skan na Twój adres e-mail. 

Czym się różni umowa sprzedaży od kompleksowej?
Chevron down

W ramach umowy sprzedaży rozliczamy wyłączenie Twoje zużycie prądu/gazu oraz usługi dodatkowe (jeśli dobrałeś je w ramach swojej umowy), opłaty dystrybucyjne fakturuje operator. Oznacza to, że będziesz otrzymywał dwie faktury. 

 

Umowa kompleksowa pozwala na fakturowanie części sprzedażowej i dystrybucyjnej na jednej fakturze, którą wystawia sprzedawca. 

Kiedy wystawiacie fakturę?
Chevron down

Wystawiamy faktury jak tylko, otrzymamy odczyt od operatora systemy dystrybucyjnego. W zależności od Twojej grupy taryfowej będziesz je dostawać np. co miesiąc, co dwa miesiące, raz na pół roku lub raz na rok. Jeśli Twój operator szybciej odczyta stan licznika, jesteśmy zobowiązani wystawić fakturę. 

Co to Towarowa Giełda Energii?
Chevron down

Jest to miejsce, gdzie kupujemy dla Ciebie prąd i gaz bezpośrednio od producentów. Dobra, które są dostępne na giełdzie pochodzą z wielu źródeł. Jeśli zależy Ci na energii lub gazie ze źródeł odnawialnych to właśnie tam kupimy certyfikaty potwierdzające ich pochodzenie. Towarową Giełdę Energii znajdziesz pod adresem www.tge.pl. Tam sprawdzisz m.in. aktualne ceny prądu i gazu oraz praw majątkowych.