Regulamin aplikacji eBOK Fortum Prąd i Gaz

Regulamin korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK)
Fortum Marketing and Sales Polska S.A.

  1. Regulamin określa świadczenie usług drogą elektroniczną realizowane przez spółkę pod firmą Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą Gdańsku, a polegające na stworzeniu platformy umożliwiającej wysyłanie i odbieranie danych bez jednoczesnej obecności stron, transmitowanej za pomocą sieci telekomunikacyjnej, umożliwiającej Klientom w szczególności: 
    1. uzyskanie informacji o cenach, grupach taryfowych, aktualnych promocjach, 
    2. pobranie faktury za energię elektryczną, 
    3. sprawdzenie salda i terminów płatności, 
    4. zgłoszenia reklamacji dotyczącej świadczenia usług. 
  2. Użyte w Regulaminie określenia oznaczają:
    1. eBOK – Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta, będące własnością Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku, kod pocztowy 80-890 , ul. Heweliusza 9; 
    2. Rejestracja Klienta – proces mający na celu utworzenie konta Klienta na platformie eBOK, który umożliwi korzystanie Użytkownikowi z tej platformy; 
    3. Klient – osoba fizyczna (w tym także prowadząca działalność gospodarczą, przedsiębiorca), osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej będąca stroną umowy zawartej z Fortum Marketing and Sales Polska S.A.; 
    4. Umowa Kompleksowa – umowa zawarta między Klientem a Fortum Marketing and Sales Polska S.A. lub z inną spółką z grupy kapitałowej FORTUM, określająca szczegółowe zasady sprzedaży energii elektrycznej przez Fortum Marketing and Sales Polska S.A. i świadczenia usług dystrybucji energii elektrycznej przez lokalnego Dystrybutora energii; 
    5. Umowa Sprzedaży – umowa zawarta między Klientem a Fortum Marketing and Sales Polska S.A., określająca szczegółowe zasady sprzedaży energii elektrycznej przez Fortum Marketing and Sales Polska S.A.; 
    6. Użytkownik – Klient albo reprezentant Klienta instytucjonalnego lub upoważniony przedstawiciel Klienta, zarejestrowany w eBOK; 
    7. Login – adres e-mail służący do identyfikacji Użytkownika w czasie logowania w eBOK; 
    8. Hasło – ciąg znaków podawany przez Użytkownika w czasie pierwszego logowania na platformie eBOK. Jest to alfanumeryczny lub numeryczny ciąg znaków służących do identyfikacji Użytkownika w czasie logowania w eBOK. Hasło składa się z minimum 8 znaków alfanumerycznych (cyfr i liter). Zawiera przynajmniej 1 wielką literę , 1 cyfrę, 1 znak specjalny (np. $ # @). Hasło nie może zawierać polskich znaków (ę, ą, ł, itp.); 
    9. Przeglądarka internetowa – program komputerowy do przeglądania dokumentów w standardzie HTML niezbędny do korzystania z usługi eBOK; 
    10. Administrator – Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku, kod pocztowy 80-890 , ul. Heweliusza 9. 


 

§1

Postanowienia ogólne

  1. Użytkownikiem eBOK może zostać każdy Klient Fortum Marketing and Sales Polska S.A., po dokonaniu rejestracji w eBOK. 
  2. Akceptując niniejszy Regulamin przy uruchomieniu usługi, Użytkownik wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną z Fortum Marketing and Sales Polska S.A.. 
  3. Funkcjonowanie eBOK nadzoruje Administrator.
  4. Użytkowanie z platformy eBOK jest bezpłatne.
  5. Regulamin korzystania z eBOK jest dostępny na stronie internetowej Fortum Marketing and Sales Polska S.A. 

§2

Zakres usług oferowanych przez eBOK

  1. Niniejszy Regulamin obejmuje w szczególności świadczenie za pomocą eBOK usług związanych z obsługą odpowiednio Umowy Kompleksowej lub Umowy Sprzedaży, zawartej przez Klienta. Aktualny zakres usług oferowanych Użytkownikowi dostępny jest w eBOK. 
  2. Administrator może udostępnić Użytkownikom dane Partnerów Handlowych z nim współpracujących. Dane te mogę dotyczyć tylko tych umów, które zostały zawarte przy udziale danego Partnera Handlowego.
  3. eBOK jest dostępny dla Klientów przez 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
  4. Administrator zastrzega sobie możliwość dokonywania przerw w dostępie do eBOK w związku z koniecznością przeprowadzenia okresowej konserwacji.
  5. Administrator może w każdej chwili, bez podania przyczyny, modyfikować usługi dostępne w eBOK, a także zawieszać ich działanie lub dodawać nowe usługi.
  6. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany zasad funkcjonowania eBOK.
  7. Administrator eBOK zastrzega sobie prawo ograniczania lub zmiany usług na czas określony lub bezterminowo, o czym będzie informował w eBOK, co nie stanowi zmiany niniejszego Regulaminu.
  8. Administrator ma prawo zablokować dostęp do konta Klienta w wypadku stwierdzenia korzystania z niego w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub przepisami prawa, w tym w razie podania nierzeczywistych lub nieprawdziwych danych.
  9. Administrator jest uprawniony do ograniczenia w prezentacji graficznej oraz w wybranych obszarach funkcjonalnych na platformie eBOK (np. wykresów zużycia, energii biernej).

§ 3

Warunki świadczenia usługi eBOK

  1. Użytkownik jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu w procesie rejestracji do eBOK, a także w procesie logowania się do eBOK w związku ze zmianą Regulaminu i tym samym zobowiązuje się do przestrzegania Regulaminu. 


 

  1. Administrator świadczy usługi na rzecz Użytkownika eBOK w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie. 
  2. Administrator eBOK jest zobowiązany do otrzymania zgody na wysyłanie drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej Użytkownika informacji handlowej, w tym newsletterów i materiałów reklamowych. 
  3. Zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i materiałów reklamowych uważa się za wyrażoną, jeśli Użytkownik zaakceptował taką zgodę na platformie eBOK (o ile taka zgoda nie została wyrażona poza platformą eBOK). 
  4. Administrator podejmuje wszelkie starania, aby udostępniać Użytkownikom wszystkie dane i dokumenty w najkrótszym możliwym terminie. Z uwagi na procedury wewnętrzne związane z weryfikacją i wysyłką dokumentów rozliczeniowych do Klientów, udostępnienie danych i obrazów dokumentów na platformie eBOK może nastąpić kilka dni po ich wystawieniu w systemach wew. Administratora. 
  5. Użytkownik w sytuacji pojawienia się błędu (na przykład w momencie rejestracji, logowania) zobowiązany jest do kontaktu z Administratorem. 
  6. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za dyspozycje zrealizowane za pomocą eBOK.
  7. Za prawidłowe działanie eBOK odpowiada Administrator.
  8. Zabronione jest przekazywanie loginu i hasła osobom trzecim. W przypadku nieuprawnionego korzystania z konta, Administrator zastrzega sobie prawo do jego zablokowania.
  9. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z nieuprawnionego użycia loginu Użytkownika.
  10. Użytkownik zobowiązany jest sprawdzać prawidłowość realizacji wykonania dyspozycji poprzez eBOK, zaś w razie nieprawidłowości zobowiązany jest do niezwłocznego kontaktu z Administratorem. Nieprawidłowe informacje uzyskane za pośrednictwem eBOK nie mogą stanowić podstawy roszczeń z tytułu naruszenia przez Fortum Marketing and Sales Polska S.A. z siedzibą w Gdańsku, kod pocztowy 80-890, ul. Heweliusza 9, postanowień Umowy kompleksowej lub Umowy sprzedaży, w szczególności błędnych rozliczeń.
  11. Użytkownik zobowiązany jest:
    1. Na bieżąco sprawdzać prawidłowość realizacji wykonania zlecanych dyspozycji, a w razie stwierdzenia nieprawidłowości zobowiązany jest do kontaktu z Administratorem.
    2. Korzystania z eBOK w sposób uniemożliwiający wgląd i ingerencję osób trzecich w dane dostępne poprzez eBOK.
    3. Niezwłocznego wylogowania się z platformy eBOK po zakończeniu jego użytkowania.

  1. Niezwłocznego zgłaszania Administratorowi faktów uprawdopodabniających powzięcie informacji, że jego dane zostały udostępnione nieuprawnionym osobom trzecim.
  2. Użytkownik eBOK zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych dostawcy usługi eBOK treści powodujących zaburzenie lub przeciążenie systemów teleinformatycznych dostawcy usługi eBOK lub naruszających dobra osób trzecich, ogólnie przyjętej normy społecznej lub niezgodnych z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
  3. Ze względu na bezpieczeństwo danych, zaleca się, aby Użytkownik eBOK upewnił się przed skorzystaniem z eBOK, czy jego środowisko komputerowe jest bezpieczne oraz zaleca się stosowanie programów antywirusowych.
  4. W szczególnych przypadkach, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność platformy eBOK, Administrator ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia zakresu świadczenia usług oraz do przeprowadzenia niezbędnych prac mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności platformy eBOK bez wcześniejszego powiadomienia.
  5. Administrator, nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne oprogramowania lub sprzętu komputerowego, z którego korzysta Użytkownik, a które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z serwisu ebok.fortum.pl.

§ 4

Rejestracja użytkownika eBOK

  1. Do posiadania własnego konta konieczne jest dokonanie Rejestracji. Podczas Rejestracji wymagane jest podanie adresu e-mail. W zależności od brzmienia adresu e-mail, może on stanowić daną osobową pozwalającą na identyfikację Użytkownika. 
  2. Rejestracja Klienta może nastąpić drogą internetową lub telefoniczną. 
    1. Przez stronę ebok.fortum.pl: 
      1. Klient wypełnia formularz umieszczony na ww. stronie; 
      2. Na adres e-mail osoby wypełniającej formularz automatycznie zostaje wysyłana wiadomość z informacją o rejestracji i prośbą o potwierdzenie za pomocą kliknięcia w odpowiedni link; 
      3. Kliknięcie przez Użytkownika w link z potwierdzeniem oznacza pełną rejestrację Użytkownika i automatycznie przekieruje go do ekranu logowania na eBOK; 
      4. Do poprawnego zalogowania się, niezbędny jest login, którym jest podany podczas rejestracji adres e-mail oraz hasło. Zaleca się zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do platformy. 


 

  1. Drogą telefoniczną: 
    1. Dzwoniąc na infolinię FORTUM +48 122 100 000 (koszt wg. taryfy operatora). 
    2. Do rozmowy należy przygotować
      1. nr kontrahenta (dostępny na fakturze otrzymanej od FORTUM) oraz 
      2. adres e-mail, na który zostanie wysłany link aktywacyjny; 
      3. Na adres e-mail Klienta automatycznie jest wysyłana wiadomość z informacją o rejestracji i prośbą o potwierdzenie za pomocą kliknięcia w odpowiedni link oraz hasłem do profilu na eBOK; 
      4. Kliknięcie przez Użytkownika w link z potwierdzeniem oznacza pełną rejestrację Użytkownika i automatycznie przekieruje go do ekranu logowania na eBOK; 
      5. Do poprawnego zalogowania się, niezbędny jest login, którym jest podany podczas rejestracji adres e-mail oraz hasło. Zaleca się zmianę hasła po pierwszym zalogowaniu się do platformy eBOK. 
  2. Administrator zastrzega sobie możliwość weryfikacji dokumentów potwierdzających dane objęte składanym oświadczeniem, w tym umocowania osoby je składającej. 
  3. Po zalogowaniu do eBOK w dowolnym momencie Użytkownik ma możliwość zmiany hasła na inne. 
  4. Użytkownik może w każdej chwili zrezygnować ze świadczenia usług poprzez eBOK, składając odpowiednią dyspozycję poprzez eBOK. Administrator zobowiązany jest do usunięcia danych Klienta z listy użytkowników eBOK na każde jego żądanie zgłoszone pisemnie na adres Administratora. Jest to równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.
  5. Rozwiązanie Umowy Kompleksowej lub Umowy Sprzedaży jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

§ 5

Zgłoszenia i Reklamacje

  1. Użytkownik ma prawo do zgłaszania błędów dotyczących dostępu oraz funkcjonowania usług świadczonych drogą elektroniczną.
  2. Zgłoszenia awarii i usterek platformy eBOK mogą być składane na adres office [kropka] poland [małpa] fortum [kropka] com
  3. Reklamację wraz ze szczegółowym opisem zdarzenia będącego przedmiotem reklamacji, należy zgłaszać nie później niż w terminie 7 dni od jego wystąpienia. 
  4. Do reklamacji, w miarę możliwości, powinny być dołączone kopie dokumentów służących do potwierdzenia zasadności reklamacji. 
  5. Rozpatrywanie reklamacji związanych ze świadczeniem usług nastąpi w najszybszym możliwym terminie w formie elektronicznej lub pisemnej lub telefonicznej. 


 

§6 

Wymagania systemowe 

  1. Windows / PC: 
    1. Internet Explorer 8.0 + 
    2. Mozilla Firefox 15.0 + 
    3. Google Chrome 19.0 +
  2. Mac OS / Apple: 
    1. Safari 5.1 + 
    2. Mozilla Firefox 15.0 + 
    3. Google Chrome 19.0 +
  3. Urządzenia przenośne typu telefony komórkowe i tablety oparte na systemach (natywne przeglądarki niżej wymienionych systemów): 
    1. Android,
    2. iOS,
    3. Windows Phone

W przypadku korzystania z przeglądarki innej niż zalecane, Administrator nie gwarantuje poprawności pracy eBOK.

§ 7 

Postanowienia końcowe 

  1. Usługodawca zastrzega, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystaniem z tych usług, a także środki techniczne dostępne usługobiorcom w celu ich zminimalizowania, opisane zostały w Informacji o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną, stanowiącej załącznik do niniejszego Regulaminu. 
  2. Zakazuje się Użytkownikowi dostarczania na platformę eBOK treści o charakterze bezprawnym. 
  3. Administrator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu. 
  4. Administrator powiadomi o zmianie poprzez podanie informacji o zmianie Regulaminu na platformie eBOK. 
  5. Realizacja płatności faktur wystawianych przez Fortum Marketing and Sales Polska S.A. może odbywać się przy użyciu eBOK. Będą one dokonywane są za pośrednictwem portalu przelewy24.pl. Korzystanie z tej formy płatności na platformie eBOK jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu dostępnego na stronie internetowej dostawcy usługi http://www.przelewy24.pl/.
  6. Każdorazowe zalogowanie się Klienta na platformę eBOK oraz akceptacja aktualnego Regulaminu oznacza wyrażenie zgody na aktualne brzmienie Regulaminu, dostępnego na ebok.fortum.pl. 
  7. Wszelkie spory wynikające ze świadczenia usługi poprzez platformę eBOK polskich podlegają prawu obowiązującemu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. 

Załącznik do Regulaminu korzystania z Elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK) Fortum Marketing and Sales Polska S.A.

Informacja o szczególnych zagrożeniach 
związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną

  1. Korzystanie z usług elektronicznych może wiązać się z ryzykiem. Użytkownik  powinien brać je pod uwagę mimo stosowania przez Usługodawcę systemów zabezpieczających jego infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich. 

      Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą:

  • złośliwe oprogramowanie – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery; 
  • programy szpiegujące (ang. spyware); 
  • programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu; 
  • spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie 
    do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym; 
  • wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing);
  • włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hakerskich jak exploit i rootkit. 
  1. Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki winien być stale aktualizowany. 

Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez Użytkownika z usług świadczonych drogą elektroniczną mogą zapewnić także:

  • włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
  • aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
  • nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
  • czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji, 
  • wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
  • regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware, 
  • szyfrowanie transmisji danych,
  • instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
  • używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.